Just do it!

Just do it!

torsdag 15 januari 2009

Tant brun...

Hej mina kära!
Nu är jag här igen, trots att orden sviker..:)
Känner mig bara så himla glad och nöjd och full av energi!
Vet knappast vad som har hänt..?! Kan det vara dimman som legat här över i två dagar..?! Nej, knappast..:)
Förmodligen är det yogan som har lossat på mina spänningar och gett utlopp för den positiva energin..:)
Och mitt enda mål är att hålla i denna känsla och låta den bli min valda väg...
Hoppas så att DU också mår bra!

Och så har tant brun fått flytta in i en liten hörna i hemmet. Och det känns kul!
Hade helt förträngt, att hon kunde vara så trevlig..:)
Blev så inspirerad när maken och Hilmir spelade schack.
Och så har två av alla vara fönsterluckor fått fötter..ja,ja, inte några spring iväg fötter. Utan bara såna som kan stå lite varstans. Just nu står de i öppningen mellan matrummet och vardagsrummet. Vi köpte ju, en hög med fönsterluckor förra året för hundra riksdaler. Och de används både ute och inne...Mysigt tycker jag..:)

min bruna hörna.
lite skrot i en krona...
Jesus och plättar i luften..:)
inspirerad av detta..:)
där ser ni lite fönsterluckor också...och så lyckade solen slå in en stråle i mitt fönster...ljuvligt!
Och en känsla av en tid som komma ska smög sig på och leendet lös...


En trevlig helg önskar jag er alla mina underbara!
Njut av livets goda..!
Och Tusen tack för att ni ger er tid att stanna härinne.
Ni är bara bäst!!!

42 kommentarer:

Sofie sa...

Kul att höra att du mår så bra!!
Lite avundsjuk blir jag på din energi, den saknas verkligen här..
Kronan med skrot i din bruna hörna, en sån skulle jag gärna ha!

Hanna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hanna sa...

Bara jag som yrar till med kommentarerna...

Gúa...Ditt hem e såå härligt!
Ditt färgspel blir så himla fint :)

Ha d gott!
Kramar / Hanna

Pirre sa...

Säger detsamma, härligt det där med energin!
Själv jagar jag just nu efter lusten, eviga jakt efter än det ena än det andra. Verkligen vackert, ja allt, hela härligheten ja, jag menar verkligen allt!
Ta inte ut dig nu bara, skynda lite easy och ha ljuvlig dag,
kram Pirjo

rosenskära sa...

Vilket vackert burspråk ni har! Det har jag aldrig sett tidigare, inte på helbild åtminstone.

Här har du en till som känner sig alldeles upplyft av att träna yoga, önskar bara att jag kunde disciplinera mig så att det blev två ggr/vecka. Ambitionen finns...

Lena

White cotton grass sa...

Det är väl klart man kikar in hos dig! =)
Du har ju så mycket härligt att titta på!
kram

heavenandearth sa...

Hej Gúa!
Vilket vackert hem du har!
Du säger att orden lyser med sin frånvaro... jag, som tycker väldigt mycket om dina ord, funderar då på...hur låter det när du "har orden med dig"... *ler*
Jag följer din blogg...så får jag höra...

Var rädd om dig!
Kram!
Iréne

Eddan sa...

Yoga är jag också nyfiken på men har hittills inte lyckats ta mig iväg på ngn klass.

Att gå omkring i ditt vackra hus måste vara meditativt bara det - hela miljön utstrålar harmoni tycker jag!

Må så gott!

Kram från Anette

My Lovely Things sa...

fantastiskt vackra bilder..så sagolikt fint..
jag gilalr brunt med..har en hel del mörka ting..gilalr stämningen kring de tingen..

härligt med energi..funderade i morse hur jag skulle orka gå till jobbet kännde mig så trött..3 morgon passet-tungt!!
men så såg jag att jag hade tid att måla mitt loppisfynd en gång..viist att jag skulle få massa possetiv energi av det..och så blev det..dagen på jobbet gick som en dans..kännde mig så inspirerad..
underbara fönsterluckor..nu fick jag plötsligt ett ha begär till ..
kram anna

LantlivsAnette sa...

Halloj där !
Åhhh så fint...vilken fin hörna med lite bruna toner i..och de där schack brädet, ojj vad fint..
Fönster luckorna var ju riktiga fynd...kanon fint, ser ut som franska dörrar...

Och du, tack snälla du för de fina orden om vårt reportage !! Man känner sig lite nojjig då det är det första...
Ha det så bra vännen
Kraam Anette

Elzie sa...

Härligt gammalt foto. Det är så vackert med de gamla fotografierna tycker jag.
Nog kan jag sy alltid, men det var "ritandet" jag tänkte på mest, hi, hi.
Hoppas du får en skön kväll.
Kram Elzie

gittan sa...

Håll kvar den, känslan av välmående. Det är gott när man känner så och att solen visade sig under dagen... bara det fick mig att må så mycket bättre. Underbara färger i din bruna vrå. Fönsterluckorna var ju giganstiska. Jag förväntade mig avnliga låga sådana. Dessa hade passat fint även i min öppniing mellan vardagsrum och matrum. Här har "kristallkronan" kommit på plats i hallen - vackert med bling-bling i solens sken. Må riktigt väl / kram gittan

gamla skolan sa...

Den bruna hörnan är inte så dum , annars är jag inte så glad för brunt men det ser jag ju nu att jag har fel uppfattning . Du har ett vackert hem ! Kramar Susanne / den gamla skolan

HAGENS VITA VARDAG sa...

Alltid lika mysigt och gå in och kika i din inspirerande blogg! What a feeling = )....
Tack för att du delar med dig!
Allt gott/
Anna

Lilla huset på prärien sa...

Hej Gúa!

Vad skönt att höra att du hittat värmen och ljuset :) Det är så skönt när man gör det. Lite så känner jag efter mina långpromenader, då har jag gått där och mediterat lite för mig själv. Det är så skönt!

Det ser så himla fint ut där hos dig med allt det vita och ljusa. Suktar lite efter ljuset nu märker jag. Ska försöka att vara lite utomhus imorgon för att få lite endorfiner :)

Kram Jenny

Jenny Oak Fae sa...

Alltså...det är bara sååååååå VACKERT!!!

: )

Trevlig helg vännen!

KRAM, Jenny

<3

Kamomilla sa...

Åh vilket vackert och genompositivt inlägg! det stårlar om din blogg! Och bilderna är underbara!

Sigga sa...

Hæ kona.
Þú verður að kíkja aftur á Feisbúk og bara passa þig á öllu aukadraslinu, bara að skoða og spjalla við fólk ekkert annað. Þá ertu víruslaus.
Er alveg að verða gú gú þar allir gömlu vinirnir og kunningjarnir. Förum bráðum að stofa 1967 hóp. Var að kíkja á Viðar Hreggviðs áðan, bara gaman.

Gott að þér líður vel, sá ljósgeisla á einni myndinni. Soldið í það hér ennþá :) Sakna þess reyndar ekki neitt.

Frábærar myndir af fallegu heimili eins og alltaf.

Kyss, Sigga

Tulipa sa...

hej!
Härligt att läsa om ditt välbefinnande!

Jag måste fråga...ser att du idag har en bild på soffbordet...där man ser de fina fönsterluckorna...
Det bordet såg jag här hos dig i höstas och när min mormor skulle göra sig av med sitt likadana (ser ut som det i alla fall) så var jag snabbt framme och tingade det och målade det vitt.
Men mitt har redan blivit ganska svajigt, det har ju bara detta ben i mitten...är ditt stabilt?
Jag är så glad för det, gillar formen på det väldigt mycket...men det skulle inte vara så vickigt.
Står ditt där det ska?

Oj vad det blev långt!
Hoppas du orkade ta dig igenom det!

Vackra bilder! Mycket inspiration!

Kram Mariette

lottens vita och gröna sa...

käraste gúa!

underbart att höra att du känner dig kreativ och energirik, yoga är ljuvligt för både kropp och själ och man finner sin egna röst när balans infinner sig!

såååååå ljuva bilder, du är en gåva till oss vännen! varmkram lotten

Ida sa...

Usch jag måste erkänna att det gör ont i mig att titta på dina bilder. De är så himla fina och jag blir sådär jobbigt avundsjuk och tänker att mitt hem kommer aldrig att bli så fint hur mkt jag än köper och pyntar. Vissa av er som bloggar har ngt i er som gör att ni kan få till det helt enkelt. Tycker för övrigt att din bruna hörna var helt underbar. Gillar dova färger mer och mer, och har ännu inte blivit sugen på att plocka fram pastellerna.
Ha det så gott. Kramar Ida

Jenny Oak Fae sa...

TACK!!!

Jag lovar att försöka iallafall..!

: )

STOR kram från Jenny

<3

Helene sa...

Otroligt vackert!

kram Helene

Mia sa...

Åh vad det låter härligt med den känslan.

Yoga får en verkligen att må bra, höll på med det för många år sedan. Slutade när jag flyttade till Stockholm, tyvärr kan jag tycka nu. Får kanske ta tag i det där igen.

Kram Mia

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Hej Tant Brun !
Underbara bilder och visst är det fint med brunt , det smyger sig in här oxå mer och mer och vissa saker slipper bli vita .
Önskar allt det goda till dej !!!!
Kram/Tant Gredelin

spetsar och änglar sa...

Så vackert och så inspirerande!

Kram
Heléne

♥ Pia... sa...

Hej det var bra att höra att någon är pigg..för det är inte jag..flunsan ..däckad..osv..inte särskilt kul...iallafall har jag nyss fått med mej den bärbara datorn till sängen och ska försöka kika lite vad alla lagt in för underbara inlägg:)oj din tant brun var för ljuvlig..vilket hem du har..man blir mållös..är såå vackert....kanske kan jag nu´ligga här en lång´stund nu och bara beundra..tack för att du delger oss av ditt vackra hem..och allahärliga tips ..fick några små kickar av ´vad jag skulle kunna göra här hemma..men de sitter än så länger bara i minnet..orkar inte företa mej nåt på länge känns det som..önskar dej en trevlig och lika sprudlande helg som ditt humör verkar vara..kram..Pia

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Härligt att känna sig så där pigg & glad, själv funderar jag på att ta upp yogan igen...det är det där med tiden...fast unnar man sig inte en stunds yoga i veckan, så förlorar man kanske tid i det långa loppet...
funderar Lydia

Anonym sa...

Mmm...så njutningsfyllda bilder! Jag är också ute efter fönsterluckor, men har inte hittat några i närheten.
Härligt med Yoga. Hör bara positiva kommentarer om denna "gymnastik"(?), eller vad man ska säga?
Ha nu en skön helg!
Kram
Helen

Hjärtat Mitt sa...

Så underbart att känna på det viset! Hoppas verkligen att det håller i sig.
Jag gillar tant brun :) Hon är verkligen förtjusande. Lite lagom till det vita.
Det blev jättesnyggt med fönsterluckorna.
Din idé med ljusslingan i rivjärnet är ju verkligen en rolig grej :)
Ha en skön helg.

♥♥♥♥♥ Mari i Marieholm

Lilla Blanka sa...

Hej Gúa!

Jag känner hur din energi sprudlar genom bloggen - underbart! Både för mig som suger åt mig den som en glad svamp och för dig som mår bra och är glad!!!

Helt ljuvliga bilder..! Det där man ser vardagsrummet och det fina blyinfattade fönstret är helt otroligt vacker..en klar potential för att vara på omslaget av Vackre Hjem!

Kram du goa rara, hoppas vi ses snart igen!
Mia

Millygarden sa...

Härligt att du mår bra! Det synns verkligen på di kretivitet..du har det superfint i varje vrå du! Gillar skarp din bruna! Och vyn in till vardagsrummet är superfin!

Trevlig Helg!
kram Marina

G-STYLE sa...

Hello You have a beautiful blog with amazing pictures!! The picture with the madonna and old window gives a wonderfull atmosphere!
I hope to see more off you
greetings from Gea (Holland)

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vad skönt med Yoga!
Jag känner mej också full av energi efter ett boxercise pass i dag.

Du har det sååå VACKERT hemma hos dig! Inspirerende att kika på.

Trevlig helg!


KRAM från Eva cloudberrie

Marie sa...

Helt ljuvliga bilder Gúa! Jag tycker tant brun gjorde helt rätt som flyttade in i ditt vackra hem. Förresten så tycker jag faktiskt att några av dina fönsterluckor skulle få fötter och springa raka vägen hem till mig!!!!!!

Ha en mysig helg min vän!
Kramar Marie

Anci sa...

Det är roligt att höra om människor med energi och lust, det smittar nästan av sig. Just nu känner jag mig också full av energi, så det är bäst att passa på :)
Många fina bilder på många vackra saker har du på din blogg !!

Hälsningar
Anci

Veronica sa...

Det blev jättefint med lite brunt i allt det vita!!

Kram Veronica

Magdalena sa...

nydleige bilder~~~~~
god helg...

Vintage sa...

Såå fint,verkligen!Underbara bilder! Ha det bäst! Fantastisk läsning som vanligt... Kraam Ssanne

Viveka i Bläckhornet sa...

Så härligt att du mår så bra vännen!

Känner mig också full av energi(tror inte att den har med den kalla ölen jag just svept i mig att göra)

Idag har jag och mannen målat HELA dagen hos sonen. Det är deras källare som ska bli vit. Sedan en fondvägg av gammalt laduvirke och klinkers på golvet. Puh...

Ha en underbar kväll gumman,
för det ska jag :)
Nu väntar bastubad med mannen och
korvgrillning på bastustenar...

Puss o kram

Viveka

Vitt och nött sa...

va härligt med din energi!
va fint du har i din bruna hörna! å hela ditt hem! :)

ha en skön kväll!
KRAM

inga Heiddal sa...

Ég er búin að smyrja handa þér og margkalla á þig... Og taka frá sæti handa þér við hliðina á mér á Þorró... :=)