Just do it!

Just do it!

onsdag 20 januari 2010

Till alla mina små solar...


Tack sååå mycket!...för alla varma tillrop gällande mitt lilla sovrum.

När jag satte ihop inlägget så tyckte jag mig vara lite väl dryg. Och så kommer ni, mina små solar och uppmuntrar mig.
Ja, vad ska jag säga?...annat än att, det är en ynnest att få vara med här. Att jag är alldeles överväldigad och står ödmjuk inför er godhet. TACK!
Och...Jag ska banne mig ta och skriva ut era hälsningar och ha dem som mina ledord i kampen mot mitt ständigt dåliga självtillit.

Så trots att snön faller som florsocker härutanför, skiner solen härinne. Tack vare er..:)
Fast jag gillar också snön. Tycker det blir så härligt ljust och sinnet mår mycket bättre då, än när det är grått och mörkt hela tiden.
Men i all fall...Morgonen började framför "vakna med the voice".
Japp, så barnslig är jag! Fullkomligt gillar detta program. Så varje gång jag har möjlighet, sitter jag och glor på dem i morgonens tysta timme. Det känn så skönt att bara titta och slippa massa tråkigheter, utan flina och njuta av att det enkla kan vara roligt och behagligt. Och samtidigt smida dagens planer...*Me like*..:)

-Och matdagboken är ifylld! Jo, det är sant, nu är det allvar i kampen mellan magen och måttbandet! Jag står förstås på måttbandets sida. Eller ja, inte riktigt ännu, men jag hejar på det, samtidigt som jag undrar om inte det är något fel i dess konstruktion?! Det känns lite väl långt mellan centimeterna..;)
Men nu ska jag skriva lite text till en liten tidning, sen efter lunch blir det min vän, Pilates..:)))
Får väl se om centimeter avståndet minskar något så småningom...

Så bara lite bilder från mitt badrum. Igen, jag vet!
...men i brist på nåt roligare.

Mina olivträd frodas som bara den! I går klippte jag massa skott och gjorde en liten krans...*Roligt*


Och så till slut, en liten påminnelse...
-Ta ansvar för dina tankar.
Minst lika viktigt, som att vi tar ansvar för våra handlingar.
Ty dessa två går ju hand i hand, eller hur? Och genom våra tankar attraherar vi både det vi älskar eller hatar.
Och inte vill vi slösa vår energi på saker vi inte gillar.
Så se över alla dina inre motstånd och antipatier och låt dem omvandlas till kravlös kärlek.
Det kan kännas svårt, men det går.
Och se, livet ändras...


Japp, det var allt denna otroliga onsdag från mig, till dig!

Puss i rymden till er alla och alla!

Ps.till er som mailat mig: Jag håller på att svara ikapp, så svar kommer. Bara så att ni vet!
Ds.

28 kommentarer:

Sköna o Gröna Ting sa...

Jisses.., vilka kloka ord du avslutade inlägget med!!!
Jag skall absolut ta det till mig och försöka tänka som ditt ordspråk:)

Gillar verkligen ditt underbara badrum, man kan inte få hyra det en dag eller två:):)???
Ha en fortsatt skön onsdag och ta väl hand om dig bland alla solstrålarna....
Kram kram
Marianne

Kris sa...

Hej, fin text du har i dag :) igen.
Gillar att läsa dina kloka ord!
Låter sååå skönt att kunna ta det lugnt på morgonen. Själv njuter jag bara på vsl av att ta det lugnt ;)
Kram Kristina

Syster vit sa...

Såå fint badrum. Så olivträd trivs i badrum...hm..kanske ska ha dom där då för jag kan inte hålla dom vid liv över vintern, hur vill dom ha det för att överleva och sätta skott? Kram Liselott.

Madame B - Vintage & Chic Antique sa...

Hej. Jeg blir så glad hver gang jeg besøker din vakre blogg. Det du skriver om idag er jo så sant. Så om alle var mer bevistt på denne universelle loven om tiltrekking, skulle verden hvert et mye bedre sted for alle.
Takk for din fine innlegg.
Ønsker deg en riktig fin dag.
Mvh Harriet

Vintage House sa...

Än en gång ljuvliga bilder älskar korgen som du har olivträdet i. är på jagt efter korgar. Skrev om vårt sammanträffande på bloggen. Åh en matdagbok här hemma ska jag oxå försöka gå ner lite. Har lagt på alldeles förmycket.. ha en ljuvlig dag kram sandra

Huset utanför stan sa...

Ditt badrum är helt helt uuunderbart och en stor inspiration för mig nu när det är dags för mig att inreda vårt! Jättehärliga bilder och tänkvärda ord! Stor kram

S o F sa...

Tror att din påminnelse på slutet var direkt riktad till mig idag.

Jag fokuserade på "fel" saker idag, ska skärpa till mig. Lovar. ;)

Tack för din fantastiska blogg - jag njuuuuuter!

Ha det gott!

johanna sa...

Heej going!!!!
Men du vad fint detvar i vakre hjem!!!!! Titta i den idag! Du är såååå otroligt duktig , jättefint!
Grattis gumman...
Stor varm kram till dig

n o r d i n g å r d e n sa...

Ditt hem är som gjort för alla de vackraste inredningsmagasin i världen! Du har sagolikt vackert hemma och en känsla utöver det vanliga, oj vilket fint sovrum och den hyllan, bara sååå perfekt och vackert att man dånar!!!! Mari.

gittan sa...

Jag förundras över alla dina kloka ord...Det finnd ofta något skrivet här hos dig som får mig att känna en inre ro...

Måttbandet det har jag ju glömt! Det är egentligen vettigare att mäta sig än att ställa sig på vågen. Fast vågen verkar vara på min sida (än så länge) Ha det gott i solen / kram

Kristin sa...

Ditt sovrumsreportage var det finaste i tidningen den här gången tycker jag! Har bläddrate igenom den flera gånger, men det är ditt sovrum jag fastnar vid längst varje gång :)
//Kristin

mysiga heestrand sa...

Ditt repportage i "Vakre Hjem och interiör" var jättefint. Du är så duktig. Du skriver så mycket klokt och tänkvärt.
Kram Marita i Heestrand

H elle K sa...

Flott tekst, og som alltid nydelige bilder.
klem Kristin

Vita Falkens Lantliv sa...

Herregud vad kloka ord:)
så bra att våra kommentarer gillas heheh, för vi skriver ju som vi tycker och det betyder:
Du har ett underbart hem!!!!!!

Kram Susanne

Anci sa...

Jag lyssnar på dina kloka ord och njuter av de bilder du visar. Rummet som du visade i förra inlägget är bara så underbart. Jag blir glad och lycklig av det.

Stor kram
Anci

lottens vita och gröna sa...

du fina!!!
kloka ord, suger i mig dom som ett lackmuspapper och sen strösslar jag med ljuva bilder du visar!
vet du när jag kör till jobbet har jag alltid the voice på...såg du i morse då när fråga olle var där, skrattade åt de jakobskommentar där om att byta partners...så jag satt i halsen och höll på hosta ihjäl mig, fniss! äääääääälskar dom!
varmkram lotten

Norregård sa...

Guà, jag köpte tidningen i lördags!! Ditt reportage är bäst;o)
Vilka underbara bilder du visar från ditt badrum...suck...
Du har det finaste hemmet;o)
Och så lite tänkvärt på slutet!!
Kram Kram Malin

LOPPISLIV sa...

Kloka ord minsann, tankar bidrar så mycket för vårt välbefinnande, syns inte men märks på något sätt ändå om sinnet är ljust och glatt.

Fina badrumsbilder och reportaget i Vakre Hjem, köpte tidningen idag och har suttit här nu med en kopp the och njutit av ditt vackra hem. Du är en gåva Gua till oss bloggare med all din härliga inspiration. Massor av KRAMAR till dig vännen / Paula

Unknown sa...

Hej!
Så mycket fint, så mycket inspiration. Hur lyckas du få Olivträden överleva inne på vintern?
Ha det så bra kram Anna

Katinka sa...

Fin fin FIN påminnelse! Tack!

Kh Katinka, Danmark

Norregård sa...

Tack;o)

Made in Persbo...Carina sa...

Gumman gumman gumman! Vilka ljuvliga ord från dig...så sanna och tankvärda och ändå så lätt att glömma i en stressig vardag fylld av självuppställda krav och måsten.

...och nu har jag fått se ditt LJUVLIGA reportage också! Så underbart vackert! Penslarna och akvarellfärgerna var så vackra att jag fick ståpäls över kroppen!

...och DU! Bilderna i dagens inlägg hade ju passat ypperligt i ett badrumsreportage! Ursnygga!

Puss på dig! från en med för tillfället sviktande självkänsla :/

Skogsdoft & havsbris sa...

Håller med om att det var kloka ord du skrev! Tänker vi dåliga och negativa tankar hamnar vi lätt i en ond cirkel där också tillvaron blir negativ. Så vi borde verkligen göra just det du skrev, ta ansvar för våra tankar och handlingar!
Vilket vackert olivträd! Ett sånt skulle jag gärna ha, men vågar nog inte skaffa något av rädsla för att ta livet av det stackars trädet...
Härligt att bara kunna ta det lugnt på morgonen och börja dagen på ett sätt man verkligen trivs med!
Ha det så bra! :)

hemtrevnad marie sa...

Å, Gùa vilka fina bilder från dotterns rum och ert badrum!!!
Och vilken söt dotter!
Själv väntar jag fortfarande på min Vakre Hjem som inte kommit ännu, ...?
Får nog ringa dem och höra ...verkar ha kommit överallt...jag som är såå nyfiken!
kram på dig!

Liten Bod sa...

Underbara bilder som vanligt! Ingen får till det som du... Så rätt du har. Mina tankar vill gärna dra tillbaka till feltänk, och jag försöker dra dem rätt :) Bara man är medveten om det så går det oftast, men inte så bra när man är trött och ledsen. Då är det bara att vänta på bättre tider och försöka igen... Heja på med matlistor och träning, jag gör mina små försök jag med :) Kram, Tina

Pysselpalatset sa...

Hej Guá, Härliga ord du delar med dig, ligger så mycket i det. Börjar man tanken possitivt... så är vägen till leendet inte lång.... Man låter ju snart som Ranelid... hi hi. Önskar nu dig och de dina en riktigt god helg. kram Jeanette

H A N N A S - F O R M sa...

TACK för allt du ger kära Gua...så många vackra och kloka ord..så många underbara bilder...din blogg är alldeles speciell.

Varma kramar från hela mitt hjärta!
Hanna

Herr Shabby sa...

Tack för allt du skriver och dina underbara bilder!!