Just do it!

Just do it!

onsdag 29 september 2010

Hej i natten mina fina!

Oj, så länge jag har suttit nu och bråkat med blogger nu, den ville inte ladda upp mina bilder.
Brrr, gillar inte när det strular!
Men, skam den som ger sig..:) 

I alla fall, jag är en riktig sorterare!
Jag visste det ju förstås, men kanske inte ni..;)))
Och jag glömmer tid och rum när jag blandar mörkt och ljust, hårt och mjukt. 
Bygger på höjden och bredden. 
Flyttar ner saker från ovanvåningen, och upp saker här nerifrån. 
Så försöker jag sortera och hitta nya stilleben med mina gamla saker. 
Det får inte vara för hårt, inte för mjukt, men ändå mysigt.
Att inte förglömma färgerna, de behöver stämma...i min värld. 
Så jag plockar ihop och plockar ifrån! 
Bär in saker utifrån som ska bo inne i vinter.
Sen avslutar jag det hela med att kompromissa intrycken, när alla saker möts på sin nya plats i stunden.
Och så rullar det på. Säsong efter säsong, år ut och år in. Och emellanåt undrar jag när det tar slut?!!!
Men vet ni vad, det är en åkomma mig så kär, att jag hoppas den varar för evigt...

Jag vet att ni förstår...

Och nu är mitt matrum redo för hösten, känns det som...just nu i varje fall..;)


denna hörna fick ingen rättvis känsla i denna bild, tyvärr, 
för den är helt underbar nu på kvällen, när jag tänt ljuset i den pampiga staken
 framför den enorma spegeln, som är förstås ett av sommarens loppefunn..:)
-och ska bo i min butik, men som får värma en hörna just nu, här i mitt matrum...

Puss och KRAM till er alla underbara!

Tusen TACK för allt och allt!

22 kommentarer:

Beach House Living sa...

Always so artful. I'm always so taken with your displays.

miolann sa...

Aj du hade också bildproblem... jag försökte också ladda bilder igår och det gick sååå långsamt. Men bra att du lyckades, så vackra saker :)

Ljuva Drömmar sa...

Jag önskar att jag hade det lika fint hemma hos mig. Det ser underbart ut, jag älskar din stora ljusstake!

Önskar dig en härlig höstdag, kramar Maria!

Loella sa...

Åh du fina, vad du får till det bra!.....
Din känsla är så fingertoppskänslig och rätt, med mina mått mätt...


Ha en underbar dag!
Kram Loella

Unknown sa...

Tycker du fått till ditt matrum supermysigt. Och kan tänka mig hur det ser ut när lampan är tänd.
Härliga färger, men framförallt så himla snygga saker som framhäver varandra på ett fint sätt.
//Camilla

Lina sa...

Alltid så fint! Hemma är tillbygget i full gång! Fick en litn Emil för tre veckor sedan! Är hemma och myser för fullt, samtidigt som två snickare och två plåtslagare bankar utanför....Ha en underbar dag!

Lisas torp sa...

Det märks att du tänker färg och form hela tiden! Så snyggt du får till det!

Trist när inte blogger funkar, men det löste sej till slut!
Ha en skön och fin dag!
Kram
Lisa

Alberte sa...

God morgen, lille nattravn!
Å forandre og skape nye kreative løsninger er alfa og omega. Og du er en mester i dette!
Lysestaken er vidunderlig - men synes at alt harmonerer og skaper magi. Bare den trolldommen du har gjort med den store glasskrukken....Kan det bli mer estetisk? Du har blikk for å bruke helt uvanlige ting i innredningen og få det til å gli naturlig inn. Din nye header er beautiful!
Har du prøvd nettleseren Chrome ( gogle sin)? Der er det ikke problemer med opplasting av bilder.
Nyt dagen - og tusen takk for din søte hilsen!
Klem ♥ Jannicke

sylvia sa...

hei Gua.
ååå så vakkert fra deg,elsker ditt mat rom,du er så flink å fremkalle disse sakrale skjønne stemninger,jeg vil å ha det sånn..ler..
ønsker deg en skjønn dag.
stor klem fra sylvia

Trefemtien sa...

Alt er vakkert, som alltid...:)

Pysselpalatset sa...

Ha ha.. här känner vi nog igen oss lite var till mans... har jag ett nytt fynd som ska införlivas i samlingarna kan jag snudd på möblera om hela huset.. ler... bara för att hitta den perfekta platsen... och då måste ju något flyttas.. eller hur... ljuvliga bilder... gilar lyktan med Påskliljestatyn i... kram Jeanette

Vida sa...

du är helt makalöst bra på att få ihop det så harmoniskt och vackert..man stannar upp och bara sitter och njuter av dina bilder..

tror att du har många idéer att det räcker några livstider;))

älskar den vackra strama spegeln tillsammans med krusidulliga ljusmadam...

garagesorterareflaskorochvedkram
Vida

Norrfrids Eija sa...

Hänförande vackert....hoppas din åkomma håller i sig och att du aldrig tillfrisknar, så vi får fortsätta betrakta dina bilder, he he!
Ha det gott!

katarina sa...

hallå där lilla sorteraren!

Man bara gapar åt dina bilder jämt.
det är knappt man tror det är sant!!
kan man bo så där?? Kan man ha det så ljuvligt hemma??
Jag önskar att jag åtminstonde hade lillfingret av dina magiska händer!
Kram min vän o ha en härlig helg!
Katarina

All Seasons sa...

So beautiful your house, I like it...
And now I take a look on the blog from you daughter, what I se on the rihgt. Maybe my daugther likes it :) She likes painting and drawing.
Have a nice day ☼
Hugs from me
Patricia

Bente sa...

Hei du fine Gua. Det er bare helt fantasktisk hvordan det ser ut hos deg.

Bente

himlen runt hörnet sa...

oj, oj! SÅ vackert! Du har verkligen den rätta känslan! Underbart!

Kram Kimmie

Madame Morell sa...

Ja så är det, man lägger till och tar bort. Fram och tillbaka. Vacker ljusstake! Du har så FINT! Kram Jessika

Nanna sa...

suckar o sitter o njuter av dina bilder....

andi sa...

Hej!
Jag följer din vackra blogg och tycker du är så kreativ!

Jag köpte ett skrivbord igår, det är fanér på luckorna och på bordsskivan.
Jag vill ta bort dem och slipa lite, nackdelen är när jag tar bort bordsskivan så blir det liksom en liten nivåskillnad. Har du nån idé hur man skulle kunna fixa det?

Stor Kram
Anki

Junk De Lux sa...

Jeg blir helt bergtatt av bildene du viser...du har en fantastisk sans for det vakre uten at det "bikker over" ;)

Prøver å finne en favoritt men jeg klarer det ikke...jeg elsker alt du viser!

Hanne

Elin | Draumesidene sa...

Vakkert! Lov meg å aldri stoppe med dette Gùa!

Klem E :)