Just do it!

Just do it!

torsdag 4 april 2013

Öppet i Mor Ágústas, lördag & söndag mellan 11 & 15 VÄLKOMNA!

Hej mina fina!

Åh, vilka fantastiska dagar vi haft denna vecka. Sol, sol, sol...Jag älskar solen. Och njuter av att ha röda kinder och flera fräknar. Härligt.
Annars har jag mest haft soffterapi i garaget. Och nu är den klar. 
Perfekt?
Å, nej!
Personlig?
 ja...och lite kaxig.
...och även om den är så ickeperfekt, har det ändå tagit mig tre dagar att få den klar. 
Tror nog jag är nånslags ickeperfekt-perfektionist. Hmm...?

I övrigt försöker jag planera. Oj, oj, det är inte min starkaste sida. Men det ger sig väl, som alltid :)
Massor av varor är beställda till min tvåårsdag. Några härliga nätauktioner vunna och mera gammalt från France på g. 
Så ni hör, livet är sig likt här hos mig, fullt av en salig blandning händelser contra saker, som alltid. 


Nu vill jag önska er alla en härlig helg med massor av sol, med bilder av min soff-frossa. 
Blir ju så himla insnöad när jag håller på med nåt.
Men...lovar att visa något annat nästa gång :))))
 Olycka! 
Råkade spilla turkos färg i runda nr. 3,
 när jag ficka för mig att träverket skulle vara i just den färgen.
Vad gör man då? 
Jo, istället för att försöka dölja det, så framhäver man det. 
Ja, jag i varje fall.
Så det var bara till att skvätta lite till :)
samma här...hade bråttom som alltid, 
så jag snålade på tyget åt ena sidan. 
Så då tog jag ljusare tyg istället för samma och sydde ihop, 
sådär lagom slarvigt.
Fult? 
Kanske.
 Men det passar mitt sätt att se på livet ganska bra
 = lite lekfullt och framför allt, självvalt.
Här fick ett hål en lapp.
En lappsoffa, varför inte!? :) 
 Och ser ni denna skapelse! En urgammal gardin.
OMG jag är helt KÄR! 
Fick köpa dem av Nina, och jag är så himla lycklig, 
för jag har trånat efter dem sen jag såg dem live i julas hemma hos henne :)
 och så plötsligt blev det lite ljusare och somrigare i garaget. Skönt.
(innan terapi :)

PUSS & en himla massa kärlek till er alla mina bästa.
Må det goda springa runt er alla, alltid.

// Goa

18 kommentarer:

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Så fiiin sofaen ble da ! Det hadde vært noe ja... God kveld til deg !

Anonym sa...

Sofaen ble bare utrolig nydelig:)
Elsker bildene dine:)
Fortsatt herlig kveld
Klem Merete

Junk De Lux sa...

Men den ER jo perfekt Gúa!!!!!...det du lager er magisk, du vet jeg er stor fan:) Fortsatt nyforelsket i min vakre chaiselong!

Masse solfyllte klemmer <3

Jennys Vita Villervalla sa...

Alldeles alldeles underbart!
Kram!
Jenny

Vida sa...

soffan och gardinen, ja allt allt är helt sanslöst vackert..herregud vad mycket kreativitet du har i dej ;))
ögongodis på hög nivå...nu har jag dreglat på tangenterna i en kvart;)

Vidavårenärhärvännen

LantlivsAnette sa...

Ohhh vad vackert..och vilken gardin !! Jag förstår att du blev kär i den, otroligt vacker !!
Tack för ditt mejl..jag ska skriva tillbaka så du får höra hur tankarna går..
Kraaam Anette

Unknown sa...

OMGoodness!!! I love it!! You couldn't have done a better job.

Vintagepia sa...

Ailldelels pærfækt i mine aua Gua...delikat og fantastisk...lækkert og magisk...har egentli' ikkje ord som beskriv korr fint dæ e...dæ du gjør e unikt og dæ e DU og...varm klæm fra dæ likkje rø'e huse' i skogen...Vintagepia

Tania sa...

So beautiful ! I love it !

Miss Maple sa...

Such a really lovely shabby interior.

Anna sa...

Vilket drömjobb du har ! Fantastiskt fint!!

Made in Persbo...Carina sa...

Åh TACK goa rara Gua!
Men du är ju bara såååå makalöst duktig på att förvandla möbler till något oemotståndligt!
Älskar fotöljen jag köpte av dig! :)))

Varma soliga vårkramar!
och så hoppas jag att vi ses snart! det var allt för längesedan!
Carina

Roberta sa...

I adore it with the turquoise paint splash! Everything is so pretty here.

Obat Kuat Tradisional sa...

thanks have been allowed to visit this blog

Obat Kuat Tradisional sa...

thanks have been allowed to visit this blog

Obat Kurus Paling Cepat sa...

article very interesting to observe

Ramuan Tradisional Untuk Menurunkan Berat Badan sa...

happy Tuesday, permission to share the article

Cara Menurunkan Berat Badan Secara Alami sa...

thanks have been allowed to visit this blog .. I really love your blogs